کولرگازی توشیبا اینورتر

تشخیص کولر گازی اینورتر از کولرگازی معمولی

قبل از خرید یک کولر گازی سوالاتی به ذهن هر کسی خطور میکند از قبیل چه نوع کولری بخرم؟  کولر گازی اینورتر یا کولر گازی معمولی ؟ یا اینکه نحوه تشخیص کولر گازی اینورتر از کولر گازی معمولی چیست ؟ کولر گازی اینورتر با قیمت مناسب کدام است ؟ کدام برند کولر گازی بهتر است ؟  در این قسمت ما به این سوالات پاسخ میدهیم.

کولرهای گازی اینورتر با گاز R410a تولید میشوند این گاز یکی از مبرد های بی خطر برای لایه ازن و محیط زیست است که دارای قدرت سرما سازی و خنک کنندگی بالا و انتقال حراریت مطلوبی نسبت به گاز R22  میباشد. گاز R22 در کولر گازی های معمولی به کار میرود.

سیستم کومپرسور یا همان یونیت خارجی کولرهای گازی اینورتر با کولرهای گازی معمولی کاملا متفاوت میباشد در کولر های اینوتر دستگاه با تبدیل برق AC به DC و ایجاد فرکانس هوشمند دور کمپرسور دستگاه را در دماهای مختلف کم و زیاد میکند تا کولر گازی با مصرف کمترین انرژی بیشترین راندمان حرارتی را داشته باشد به همین جهت این نوع کولر ها تا 60% کاهش مصرف برق را دارا میباشند. هنگام خرید کولر گازی اینورتر قبل از هر چیز از معتبر بودن فروشگاه و برند دستگاه اینورتر مطمئن باشید.در برندهای غیر معتبر ,کولر گازی اینورتر وجود ندارد. فروشگاه مدرن تجهیز مفتخر است کلیه برندهای معبتر موجود در بازار را با قیمت مناسب در اصفهان به مشتریان عزیز تحویل نماید.

یکی دیگر از علائم کولر های گازی اینورتر ورچسب روی یونیت خارجی دستگاه است بر روی این ور چسب نوع گازی را که دستگاه بوسیله ان عمل تراکم را  انجام میدهد به همراه وزن گاز نمایش میدهد در صورت اینورتر بودن دستگاه شما میتوانید کلمه RERIGERANT(R410a)  را بر روی آن ملاحظه نمایید و در صورت معمولی بودن دستگاه این کلمه به صورت REFRIGERANT(R22) میباشد که مقابل هر دو کمله نیز وزن گاز موجود در دستگاه نمایش داده میشود. یکی دیگر از مشخصه های دستگاه اینوتر میزان امپر برق مصزفی دستگاه میباشد که این نیز بر روی ورچسب مسخصات دستگاه نوشته شده . دستگاه های اینورتر جریان آمپر کمتری نسبت به دستگاههای معمولی مصرف میکنند مثلا یک کولرگازی اینورتر BUT24000  چیزی در حدود 10 امپر میزان مصرف برق ان میباشد در صورتی که در کولر گازی معمولی این مقدار در حدود 12 آمپر میباشد.  از دیگر مشخصات دستگاههای اینورتر متغیر بودن میزان آمپر دستگاه میباشد که این حالت را پس از نصب میتوان مشاهده کرد زیرا به دلیل متغیر بودن دور کمپرسور میزان امپر در هنگام عملکرد دستگاه دائما در حال تغییر است  که توسط یک دستگاه آمپر متر میتوان ان را مشاهده کرد.

پدیده دیگری که این روز ها بسیار مشاهده میشود وجود برندهای تقلبی با عنوان کولرهای گازی بانه است که اکثرا به صورت قاچاق و به عنوان برند های معتبر با قیمت مناسب به بازار عرضه میشود این برندها اغلب با نامهای  ال جی , اوجنرال و … هستند . خوشبختانه تشخیص این نوع دستگاهها توسط فروشنده های خبره کار آسانی است ولی اغلب مصرف کنندگان از روی بی اطلاعی این نوع دستگاهها را به عنوان کولر گازی اینورتر خریداری کرده و شاید هیچ گاه متوجه تقلبی بودن ان نشوند .این نوع دستگاههای تقلبی اکثرا ساخت یک کمپانی در کشور چین میباشد و بسته به سفارش مشتری ورچسب نام ان برند معتبر بر روی ان نصب میشود .قابل ذکر است که در این نوع از دستگاهها از تکنولوژی اینورتر استفاده نشده زیرا در کشور سفارش دهنده یعنی عراق این نوع کالا به علت قیمت بالا جایگاه ویژه ای ندارند ولی کمپرسور این دستگاها از نوع اسکرول و یا پیسنون غلطکی میباشد که نسبت به کمپرسورهای پیستونی 10% مصرف انرژی کمتری دارد.در این دستگاه ها  پس از نصب اگر میزان آمپر مصرفی دستگاه اندازه گیری شود مشخص میشود که به عکس کولر های گازی اینورتر مقدار آمپر ثابت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *