مزیت موتورخانه نسبت به پکیج

مزیت موتورخانه نسبت به پکیج

1- سیستم حرارت مرکزی یا موتورخانه نسبت به دستگاههای دیگر امن تر است

موتورخانه دارای یک دودکش و یک انشعاب گاز میباشد در حالی که برای هر پکیج باید یک انشعاب گاز و یک دود کش در نظر گرفت . بنابراین در موتور خانه در مصرف دودکش و لوله کشی گاز و مصرف وسایل گاز سوز صرفه جویی خواهد شد.و این به مراتب امنیت بیشتری را ایجاد میکند . پس اگر در مجموعه ساختمان خود میتوانید جایی را برای موتورخانه در نظر بگیرید مطمئن باشید بهترین حالت را در نظر گرفته اید.

2-یکی از محاسن سیستم موتورخانه مرکزی مستقل بودن سیکل آب گرم مصرفی نسبت به سیکل آب گرم در رادیاتور یا فن کویل میباشد . در سیستم موتورخانه این دو سیکل از هم مجزا بوده و در صورت استفاده از مثلا حمام سیستم گرمایش فن کویلها یا رادیاتورها مختل نمیشود . در صورتی که در پکیجها در صورت استفاده از حمام سیستم پکیج اولویت گرمایش را به حمام میدهد و رادیاتورها از اولویت خارج میشوند بنابراین پس از مدتی رادیاتور ها شروع به سرد شدن میکنند که بر خلاف تصور عموم این مشکل در پکیجهای دو مبدله هم وجود دارد . این قضیه در موتورخانه ها مطرح نمیباشد.

2- از نظر مطبوع بودن, سیستم حرارت مرکزی به مراتب مطبوع تر از پکیج میباشد .

3-در سیستم موتور خانه برای آب گرم مصرفی یک مسیر سیرکولاتور دائمی وجود دارد که این باعث میشود به محض باز کردن شیر آب گرم توسط مصرف کننده , آب گرم در اختیار وی باشد .در صورتی که در پکیج برای دریافت آب گرم مصرفی باید شیر آب گرم را مدتی باز گذاشت که این خود باعث هدر رفتن مقدار زیادی آب میشود.

4- در موتورخانه تمام رادیاتورها به صورت یکنواخت گرم میشوند اما در پکیج رادیاتورهای نزدیکتر به محل قرار گرفتن پکیج گرم تر از بقیه رادیاتورها باشند.

5-موتورخانه سر وصدا نداشته و دارای اسایش بیشتری میباشد.

6-در مجموع نسبت به عملکرد چندین پکیج در یک مجموعه موتورخانه  از لحاظ تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه تر میباشد.

7-قیمت موتورخانه نسبت به مجموع پکیج های یک مجوعه کمتر میباشد .

مزیتهای پکیج نسبت موتور خانه :

1-یک مزیت بزرگ پکیج نسبت به موتورخانه میتواند استقلال آن میبشد که این شاید باعث تغییر جایگاه  پکیج شده است .

2-نصب سریع و آسان آن میباشد.

3-تنوع برندها و ظرفیت

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *